|
[...]
Określenie e-biznesu odnosi się do wszystkich aplikacji internetowych przeznaczonych do obsługi relacji typu:
B2B (Business to Business) B2C (Business toConsumer), B2E (Business to Employees).
[...]
Zdolność utrzymywania przewagi nad konkurencją wiąże się z umiejętnością przedsiębiorstwa
w używaniu technologii informatycznych dla szybkiego odpowiadania na wyzwania rynku przez
pernamentne modyfikowanie wewnętrznych procesów pracy i zarządzania, powiązań z klientami,
dystrybutorami oraz dostawcami.
[...]
Technologie informatyczne nie są prosta drogą do sukcesu przedsiębiorstwa,
czynnikiem określającym ten sukces jest właściwy sposób ich wykorzystania i nimi zarządzania.
[...]
Tempo zmian technologicznych w globalnej gospodarce sprawia,
że technologie i informacje stały się tak samo istotne, jak kapitał, badania,
rozwój oraz marketing. Kwestie technologiczne zbiegają się z problemami zarządzania
oraz ekonomiczno-finansowymi. Stąd wymaga to od przedsiębiorstwa stworzenia takiej
strategii (realizacji e-biznesu ), która będzie optymalizować wysiłki w kierunku ulepszania procesów wewnętrznych
z celami biznesowymi.
|
Proponujemy Państwu ankietę, która składa się z czterech grup pytań obejmujące następujące obszary: organizacyjny/zarządzania, informacyjny, ekonomiczno/finansowy i technologii informacyjnej (IT). Internetowa aplikacja wykorzystuje dane z formularza ankiety do indywidualnej oceny przedsiębiorstwa odnośnie stopnia zaawansowania do działalności w Sieci i poziomu sprawności w planowaniu przedsięwzięć biznesowych w nowej gospodarce. Pomoże to Waszej organizacji w dokonaniu oceny- jak dalece Wasze przedsiębiorstwo jest przygotowane do prowadzenia działalności w Internecie?.
Każde pytanie w ankiecie wymaga zaznaczenia w odpowiedzi w skali od zera do pięciu. Wyniki wraz z oceną przedstawione będą bezpośrednio po wypełnieniu ankiety. Dane z ankiety nie będą udostępniane żadnym instytucjom, posłużą tylko do celów badawczych prowadzonych przez dr hab. Waldemara Wolskiego, profesora US w Instytucie Informatyki w Zarządzaniu Uniwersytetu Szczecińskiego.
Początek ankiety
|
[...]
Wprowadzenie prawie każdej aplikacji e-biznesowej posiada pewną wartość
wewnętrzną dla przedsiębiorstwa, ponieważ powiększa się zakres dostępu
do informacji oraz redukuje się w ten sposób koszty związane z danym procesem pracy.
[....]
Zbudowanie strategicznego portfela przedsięwzięć internetowych (e-biznesowych) jest tylko częścią prowadzącą do sukcesu przedsiębiorstwa.
Przedsięwzięcia należy rozbijać na projekty realizujące najważniejsze procesy pracy i zarządzania.
Łatwość realizacji określonego projektu internetowego uzależniona jest od następujących czynników:
· Wymaganych zmian (restrukturyzacji) procesów pracy
· Wymaganych zmian (restrukturyzacji) procesów zarządzania
· Interaktywności aplikacji
· Zakresu dostępu do baz danych
· Poziomu istniejących rozwiązań technologicznych
|
|